خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت



قیمت پشت جلد: 300000 ریال
قیمت برای شما: 285,000 ریال 5 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: دوشنبه 18 بهمن 1400

توضیحات

بر اساس آموزه های اسلامی، انسان موجودی مادی و محدود به این دنیا نیست، بلکه موجودی فراتر از ماده و دارای زندگی جاودانه است که همه شئون و اعمال او با سرنوشت نهایی اش ارتباط دارد.

یکی از حوزه های مهم و اثرگذار در تحقق چنین زندگی، مسئله اقتصاد است که دارای احکام، آداب و شرایط بوده و در آیات و روایت و همچنین کتاب های فقهی و رساله ها مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب "راه روشن کسب و کار" به قلم سید جعفر پورموسوی آموزه هایی از آیات و روایات درباره آداب، بایدها، نبایدها، شایسته ها و ناشایسته های کسب و کار است. خواندن آن سبب افزایش آگاهی بیشتر جهت رعایت حقوق دیگران، بهره مندی از خشنودی پروردگار و خیرات برکات فراوان است.

آموزش کسب و مسائل شرعی:

کاسب باید نسبت به شغل مورد علاقه ی خود مهارت آموزی کند و این، اساس کار است. هم چنین باید هرچند گاهی در این باره خود را به روز کند و مهارت های جدید را بیاموزد تا از دنیای کاسبی عقب نماند.

امیر مؤمنان عال می فرمود: «ای گروه تاجران! اول فقه، آنگاه تجارت. اول فقه، آنگاه تجارت. اول فقه، آنگاه تجارت. به خدا سوگند اگر فقه تجارت را نیاموزی ربا در این امت پنهان تراز صدای پای مورچه بر روی سنگ صاف است. ایمانتان را با صداقت درآمیزید که تاجر فاجراست (تجارت بدون آموختن احکام آن سر از خیانت در می آورد) و فاجر در آتش است، مگرتاجری که بر مبنای حق بگیرد و بر مبنای حق بپردازد».

صفحه 63 کتاب راه روشن کسب و کار

پیشنهاد کتاب : کتاب صعود چهل ساله

جایگاه سلام در اسلام:

سلام به عنوان زیباترین، پرمحتواترین و مؤثرترین عامل ارتباط جمعی در میان انسان ها دارای پیامدها و ثمرات ارزشمند و بسیار گسترده ای در جامعه می باشد.

قرآن کریم به عموم مسلمانان تأکید می کند اگر کسی به شما سلام داد باید به شیوه و شکل بهتری او را پاسخ گویید تا براین اساس مسلمانان را به تعمیق روابط اجتماعی ترغیب نماید.

هرگاه کسی به شما سلام و تحیت گفت شما نیز باید تحیتی بهتر از آن و یا نظیر آن را پاسخ دهید؛ زیرا خدا به حساب هرنیك و بدی کاملا خواهد رسید.

از دلایل مهم دیگر پیرامون جایگاه سلام در روابط اجتماعی این است که انسان ها باید گفت وگوها و عواطف روزانه ی خویش را با نام و یاد خدا برقرار نمایند تا ضمن پایداری استمراریابد؛ زیرا هر رابطه ای که برای خدا نباشد، به تفرقه و جدایی منجر خواهد شد.

صفحه 86 کتاب راه روشن کسب و کار

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس