خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت



قیمت پشت جلد: 1300000 ریال تاریخ بروزرسانی: يکشنبه 27 شهريور 1401

توضیحات

مقام و منزلت زن و بانوان چنان مهم است که خداوند در قرآن کریم هم به آن اشاره کرده است. این مقام و منزلت را در ابتدا باید متوجه تمامی دختران و سپس تمامی افراد جامعه کرد. کتاب "دختران آفتاب" گرچه به نام یک رمان شناخته می شود. اما چیزی فراتر از یک داستان است.

در کتاب "دختران آفتاب" به قلم امیر حسین بانکی، بهزاد دانشگر و محمدرضا رضایتمند سعی می شود تا زن و منزلت و شخصیت و هویت اورا به خودش، مردش، جامعه اش، تاریخ گذشته و سرنوشت آینده اش بشناساند، درست همانگونه که هست و باید باشد.

معرفی کتاب دختران آفتاب:

روی سخن این کتاب در وهله اول پاسخ به برخی از پرسش های مطرح شده در حوزه زنان و نقش اجتماعی آنها می باشد اما نکته ای که کتاب را نسبت به سایر کتب متمایز می کند این است که پاسخ به تمامی این سوالات در قالب بیان روان و به همراه با داستان صورت می گیرد.

رمانی که در تمامی صفحاتش سعی در بیان منزلت و جایگاه واقعی زنان در جامعه دارد و در همین بین نیز به بسیاری از سوالات بانوان عزیز در مورد خودشان پاسخ دهد.

اما موضوعات مورد بحث در کتاب دختران آفتاب چیست؟

مهارت نویسندگان این کتاب تاثیرگذار به گونه ای است که بسیاری از پرسش و پاسخ ها در خلال همین داستان به شیواترین حالت بیان شده است.

مسائلی همچون: کنوانسیون زنان، زن در غرب، فمینیسم، زن در اسلام، قضاوت و حکومت زن، ارث، تعدد زوجات، تنبیه زنان، کار در منزل، طلاق،اشتغال، همسران نمونه، تقاوت های زن و مرد، حجاب، حیا، ارتباط دختر و پسر و...

متن تقریظ رهبری بر کتاب دختران آفتاب:

پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها-ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها)- این کتاب را بخوانم.

در میان کتاب‌های داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ای ایرانی است. طرح کلی داستان و درون مایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است.

حرف‌ها هم قوی و منطقی است. اتفاقاً پیش از این، کتابِ:... را خوانده‌ام. آن قوی‌تر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدةً بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استادِ فاطمه است در فصل آخر کتاب.

سبد خرید این کتاب فعلاً فعال نیست

سعی می کنیم این کتاب رو در اسرع وقت موجود کنیم

از این که با شکیبایی همراه ما هستید از شما متشکریم

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس