خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت



قیمت پشت جلد: 1300000 ریال
قیمت برای شما: 1,209,000 ریال 7 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: دوشنبه 25 دي 1402

توضیحات

معلم، آن فرد بزرگواری است که نور علم را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند. او تنها یک شغل نیست، بلکه یک نقش وظیفه‌شناسانه است که جامعه را شکوفا و آینده را برجسته می‌کند. کتاب "مهارت معلمی" به قلم استاد قرائتی در حوزه های مختلف کلیات اسلام و اخلاق اسلامی، مبنا و معیار یک معلم خوب را بیان می کند.

یکی از راه های ورود به عرصه معلمی، دانشگاه فرهنگیان می باشد. امسال برای اولین بار، به دلیل اهمیت پرورش معلمان توانمند در سراسر کشور، آزمون دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا از کنکور سراسری برگزار می شود و کتاب "مهارت معلمی" استاد قرائتی به عنوان منبع اصلی این آزمون معرفی شده است.

علاوه بر دانشگاه فرهنگیان، هر ساله اداره آموزش و پرورش آزمونی تحت عنوان آزمون استخدامی ماده 28 برگزار می کند که در سالیان اخیر به بیشترین میزان جذب، یعنی جذب حدود 90 هزار نیرو در سال رسیده است. برای اطلاع از شرایط این آزمون ادامه متن را مطالعه نمایید.

خرید کتاب مهارت معلمی محسن قرائتی:

معرفی کتاب: میدونستی برای قبولی توی دانشگاه فرهنگیان، باید توی آزمون سراسری هم تراز بالا کسب کنی؟

پس اگر میخوای کتاب کمک درسی با تخفیف ویژه بخری؛ اینجا رو کلیک کن.

معرفی کتاب مهارت معلمی:

معلمان، پرورش‌دهندگان انسان‌ها هستند. آنها قلمرو ذهن جوانان را با نور علم و دانش روشن می‌کنند. با صبوری و حوصله، درس‌هایی را که خود آموخته‌اند به دیگران می‌آموزند. معلمان، سرآمدانی هستند که با تعلیم و تربیت، جوامع را به سوی پیشرفت و رشد هدایت می‌کنند.

آنها به عنوان ستون‌هایی قوی و پایدار در جامعه حضور دارند. بدون آنها، دانش و آگاهی به یک ذره نیازمند است. مهمترین لحظه در زندگی انسان، زمانی است که بلافاصله پس از تولد، بدون تسلط به هیچ دانشی، در آغوش معلم قرار می‌گیرد. او راهنما و راهبر است؛ فردی که در طول سال‌ها با تلاش خود، دانش را به نیروی آینده منتقل می‌کند.

معلمان با دلگرمی و عشق، نه تنها مفاهیم درسی را به دانش‌آموزان عرضه می‌کنند، بلکه آنها را به شهروندانی کامل تبدیل می‌کنند. آنها ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی را علم می‌آموزند و راهنمایی می‌کنند. معلم، جانشین بزرگان است و ارثیه ارزشمندی که به نسل‌های آینده منتقل می‌شود. بدون معلم، جامعه مبتلا به ناباوری، جهل و تنگ‌نظری خواهد بود.

او با سخاوت و قربانی، گذشته را به آینده ترجمه می‌کند و یادگیری را به عنوان ابزاری برای رشد و توسعه معرفی می‌کند. پس بیایید اهمیت معلمان را به خاطر بیاوریم و شکرگزاری خود را به آنها نشان دهیم. آنها تلاش می‌کنند تا جامعه‌ای را خلق کنند که به دوستانی که آنها را هدایت کرده‌اند، افتخار می‌کند. 

معلم شدن بدون کنکور!

علاوه بر قبولی در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان یکی دیگر از راه های معلم شدن برای افرادی که دارای مدرک فوق دیپلم به بالا می باشند، شرکت در آزمونی معروف به آزمون ماده 28 می باشد.

در این آزمون، افراد با توجه به مدرک تحصیلی خود و دفترچه انتخاب رشته، در آزمون دبیری، ابتدایی و یا پرورشی شرکت می کنند و پس از قبولی مشغول به فعالیت در آموزش و پرورش خواهند شد.

کتاب "مهارت معلمی" یکی از منابع اصلی بخش عمومی این آزمون برای تمامی شرکت کنندگان می باشد که شما می توانید با تخفیف ویژه این کتاب را از فروشگاه اینترنتی کتاب قم خریداری نمایید.

pdf کتاب مهارت معلمی استاد قرائتی:

دانشگاه فرهنگیان چیست؟

دانشگاه فرهنگیان، قصری است که در آن دوستی، عشق به دانش و تقوا حاکم است. اینجا، ارزش‌های اخلاقی و انسانیت به شکوفایی وجود می‌رسد و دانشجوان با تلاش و پشتکار، به رشد خویش و همراهان خود می‌پردازند.

دانشگاه فرهنگیان، به عنوان مهدی از آینده، نقش حیاتی در شکل‌دهی به جوامع دارد و با تربیت نخبگان، افرادی شرافتمند و دانشمندانی بی‌بدیل را به دنیا تقدیم می‌کند.

به دانشگاه فرهنگیان، مکانی برای تربیت دانشجویانی با عقلانیت و انگیزه‌های بلند، افتخار می‌کنیم و آن را به عنوان پایگاهی از دانش و ارزش‌های انسانی قدردانی می‌کنیم.

دانشجویانی که علاقه مند ورود به دانشگاه فرهنگیان هستند، می توانند از طریق آزمون سراسری و آزمون تخصصی دانشگاه فرهنگیان به عرصه معلمی قدم بگذارند.

منابع کنکور اختصاصی فرهنگیان:

امسال برای اولین بار آزمون دانشگاه فرهنگیان به صورت مجزا نسبت به آزمون سراسری در حال برگزاری است.

به تازگی منابع این آزمون نیز معرفی شده است که به شرح زیر می باشد.

برای دانش آموزان رشته ریاضی و علوم تجربی:

دین و زندگی پایه دهم درس هشتم تا دوازدهم - دین و زندگی پایه یازدهم درس یازدهم و دوازدهم.

برای دانش آموزان رشته انسانی:

دین و زندگی پایه دهم در نهم تا چهاردهم - دین و زندگی پایه یازدهم درس شانزدهم تا هجدهم.

علاوه بر این سه فصل اول کتاب مهات های معلمی استاد محسن قرائتی برای تمامی دانش آموزان به عنوان یکی دیگر از منابع بخش تعلیم و تربیت اسلامی با ضریب 2 در نظر گرفته شده است.

از دیگر ماده های امتحانی این کنکور اختصاصی، "هوش و استعداد معلمی" با ضریب 3 می باشد که جنبه قدرت درک، تحلیل و استدلال معلمان آینده را مورد سنجش قرار می دهد.

سه فصل اول کتاب مهارت معلمی:

سه فصل ابتدایی کتاب مهارت معلمی استاد قرائتی به عنوان منبع اصلی کنکور اختصاصی فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

فصل اول با نام ارزش و امتیاز کار معلمی، به ارزش والای این شغل و عبادت بودن آن اشاره می کند به این گونه که این شغل در روایات و احادیث یکی از کار های مقدس و ارزشمند شناخته می شود.

فصل دوم کتاب صفات معلم نام دارد و تلاش می کند با توجه به سخن معصومین و کتاب الهی ویژگی های بارز یک معلم نمونه از نظر دین مبین اسلام را تبیین کند.

سومین فصل نیز به وظایف یک معلم اشاره دارد. هر معلم در کلاس درس با توجه به مسئولیت سنگینی که بر دوش خود دارد باید وظایفی را انجام دهد از جمله همدردی، شهامت، عدالت و... که در فصل سوم کتاب هنر معلمی محسن قرائتی به صورت کامل به آن اشاره شده است.

نمونه سوالات کتاب مهارت معلمی:

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon

کتاب تمیز و سریع به دستم رسید❤️

کاربر مهمان

امیدوارم که دیگه منابع رو تغییر ندن. دیوونمون کردن به خدا

کاربر مهمان
سوالی داری بپرس