خرید انواع کتاب قرآن و مفاتیح الجنان با بالاترین تخفیف + طراحی یادبود رایگان حتماً ببینید

ادبیات فارسی

ادیان و مذاهب

اصول دین و اعتقادات

اهل بیت (ع)

سبک زندگی

قرآن

کودک و نوجوان

علوم و فنون

حوزه علمیه

احادیث | ادعیه | زیارت



قیمت پشت جلد: 2000000 ریال
قیمت برای شما: 1,900,000 ریال 5 درصد تخفیف
تاریخ بروزرسانی: چهار شنبه 22 شهريور 1402

توضیحات

کتاب سرآغاز نحو اثر آقای سید مهدی نقشه چی. کتابی برای شروع آموزش علم نحو

 

امتیازات

از ویژگیهای کتاب سرآغاز نحو می توان بدین موارد اشاره کرد:
• مطالب، به زبانی ساده و روان آمده تا نوآموزان زبان عربی به راحتی بر فهم مطالب فائق آیند.
• تعاریف و قواعد، با سیری منطقی و گام به گام ارائه شده تا همراه با مخاطب حرکت نموده، او را به هدف برسانیم.
• از آنجا که هدف اصلی از خواندن ادبیات عرب، فهم قرآن و سنت است، سعی شده مثال ها از آیات نورانی قرآن و کلمات گهربار اهل بیت علیهم السلام باشد.
• در پایان هر درس، آزمونهایی طراحی شده که دربردارنده سؤالات حفظی و کاربردی است. در سؤالات کاربردی، آیات و روایاتی به کار رفته که متفاوت با مثال های متن درس
است. از این رو، حل این آزمون ها، در تثبیت و فهم بیشتر مطالب می کند (در این آزمون ها، از کتاب مجموعه تمرین های نحو» که زیر نظرمدرسه ركن الملک اصفهان آماده شده، بهره گیری شده است).
• در هر بحث، برای پرهیز از طرح اقوال گوناگون، فقط یک قول که می بوده، بیان شده تا فهم مطالب برای نوآموز دشوار نگردد.
• از آنجا که مخاطبان این کتاب، فارسی زبانند، معمولا از مثال های دستور زبان فارسی برای فهم بهتر مطالب استفاده شده است. و پس از هر مبحث، چکیده ای از آن مبحث آمده که معمولا به صورت نموداری است تا به فهم بیشتر و مرور روان تر درس کمک کند.
• این نوشتار به گونه ای، شیوه نامه ای است برای آنان که می خواهند در علم نحو تدریس را شروع کنند. نحوه ورود به مطالب و خروج از آنها، می تواند الگویی عملی برای تدریس آنان باشد. غالبا در پایان هر درس، روایتی در رابطه با علم یا اخلاق آمده تا قدر علم و تهذیب بر نوآموزان این راه عیان شود و خستگی راه را از آنان بزداید. و پس از هر درس، متنی عربی از کتب نحوی آمده که مربوط به محتوای همان درس است حجم این متون در درس های ابتدایی کم است، اما به تدریج بر آن افزوده می شود تا نوآموز گام به گام با متون عربی اشنا شود. این متن ها در درس های ابتدایی به طور کامل علامت گذاری شده، اما به تدریج با فراگیری هر موضوع، اعراب موارد مربوط به آن برداشته شده است. گزینش متنها چنان است که نوآموزان عزیز با کتب گوناگون نحو آشنا شوند.

ارسال به سراسر ایران
تضمین رضایت

موارد بیشتر arrow down icon
سوالی داری بپرس